יום חמישי, 17 באפריל 2014

מכוניות בקדמת הטכנולוגיה

מציאות רבודה היא אחת הטכנולוגיות שמתקבלות ומאומצות בכל תחומי החיים.
גם חברות המכוניות הבינו את היתרון ומשלבים הטכנולוגיה במכוניות ובמוסכים וזאת לאחר שבתעשייה האווירית (צבאית ואזרחית נשעה השימוש כבר הרבה זמן).

דוגמא לשימוש במטוסים בנחיתת לילה בבואינג 737


מכשיר שיוצר מציאות רבודה בשמשת הרכב ע"י הקרנת המידע מחברת גרמין garmin.

חברת האלקטרוניקה הבריטית Pioneer הדגימה ב-CES 2011 את אחת הטכנולוגיות המדוברות ביותר בעולם הרכב טכנולוגיה: Laser Heads-up Display – תצוגה קדמית שקופה מבוססת לייזר.




התוצאה, כפי שהיא נראית כרגע, לא רעה בכלל: בדוכן פיוניר בלאס-וגאס ניתן היה להתרשם לראשונה מדוגמא בגודל מלא של המקרן, שהוצג לראשונה ביפן לפני כשלושה חודשים בגרסא מוקטנת. הפעם הציבה החברה מקרני-ענק, שירו תצוגת תוכנת ניווט ממכשיר אנדרואיד וירטואלי על שמשות שמוקמו מול מסכי ענק עליהם הוקרן סרטון המדמה את שדה הראיה הקדמי של נהג רכב. התצוגה הצבעונית, כפי שמעיד בוידאו כתב Engadget טים סטיוונס, חדה וברורה אך עם זאת לא מסתירה את הכביש מעיני הנהג. החברה הזכירה שוב שבגרסא הסופית אמור המקרן גם להימכר כאביזר למכוניות קיימות וגם להשתלב בדגמים חדשים בעת הייצור, ושלפי התכנון את המידע הגרפי יספקו באופן אלחוטי טלפונים חכמים, כך שניתן יהיה למעשה להשתמש על שמשת המכונית בכל אפליקציה שניתן להפעיל בפקודות קוליות.

BMW

 החלה לשלב במערך המוסכים המורשים שלה מציאות רבודה ובכך עוזרת למוסכניק עצמו למצוא את הבעיה מהר יותר וכך לקצר את זמני התיקון והשירות- כלומר שימור לקוחות מצוינת.


AUDI

גם חברת אודי התחילה להשתמש בטכנולוגיה בשמשות. באתר החברה הם מוכרים את דגם A1 עם תוספת מציאות רבודה בתוספת תשלום. בנוסף אפשר לראות סרטון הדרכה למכונית באמצעות אפליקציה ייעודית.
בנוסף בסניפים רבים החברה מאפשרת באולם תצוגה שלל אפשרויות כולל הרכבת לוחית זיהוי ייעודית. הנה סרטון מסינגפור
(גלובס-רכב)  לנד רובר השיקה את " רכב השטח של העתיד; רכב קונספט עם מערכת מציאות רבודה שמספקת מידע על המשך הדרך על גבי מכסה מנוע שקוף, שליטה באמצעות מחוות ידיים ומשענות יד שהופכות למזוודות. "


מציאות רבודה גם בחינוך

הטכנולוגיה מתקדמת בעולם בקצב מטורף, ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו לעולם המתקדם.
בדרך כלל הטענות למשרד החינוך הם בכיוון של "החומרים מיושנים" "לא עוזר לעתיד" ועוד.
בפוסט הזה נראה איך במערכת החינוך במוסדות השונים מתקדמים ומשתמשים במציאות רבודה.

אורט 

באורט הבינו מזמן שחייבים להתקדם ולהיות טכנולוגים, והתמקדו בכיוון הזה. אחת הדרכים שלהם להכניס את המורים והצוות לעניין הוא בעזרת השתלמויות וכנסים המלמדים אותם איך להשתמש בתוכנות ואפליקציות חדשניות בכיתות ובשיעורים.
לא מאמינים- הנה קישור לדף  השתלמות בנושא "מציאות רבודה" של אורט.

עמותת מו"ח

לפני כשבוע נערך בהרצליה כנס של עמותת מו"ח שעקרונה הוא שילוב וקידום טכנולוגיה בחינוך.
בכנס הוצגו מספר טכנולוגיות חדשות ובהם מציאות רבודה.

קבוצת עמל

בקבוצת עמל העובדת בשיתוף עם אונ' חיפה הבינו כמה חשובה הטכנולוגיה ובהם מציאות רבודה והחליטו לשתף הטכנולוגיה הזאת יחד עם לימודי ארכיאולוגיה לתואר שני. 
"איך עובדים עם זה התלמידים? האם ניסיתם כבר את הפעילות בשטח?
אשר - כן בהחלט. הפקנו משחק תחרות מגניב בשטח אמת המים בקיסריה, ועשינו פיילוט לחמש משפחות. בתחילת המשחק קיבלו התלמידים 3 כתבי חידה שאותם הם היו צריכים לפתור בשטח עצמו לפי הסדר שבחרו, בסיוע טלפונים הסלולאריים. כל כתב חידה הוביל אותם לאתר היסטורי הקשור למפעל המים של קיסריה. לפתרון כתב החידה היו צריכים התלמידים לגלוש באתרים ולחפש מידע בעזרת הטלפונים שברשותם. לאחר פיענוח כתב החידה נכנסו התלמידיםלאפליקציה ייחודית שפיתחנו לצורך המשחק. האפליקציה משתמשת בכלים של מציאות רבודה, במטרה לעזור לתלמידים להגיע לאתר ולספק להם מידע רלוונטי." הנה הפניה לאתר האפליקציה

עיריית תל-אביב

גם עיריית תל אביב נכנסת למציאות רבודה והשיקה מיזם של תיירות במציאות רבודה. CELL-AVIV נותן אפשרות לטייל ברחובות תל אביב ולקבל על הצג מידע.
  
גם במוזיאון א"י בתל אביב יש שימוש במציאות רבודה.
  

גוגל גלאס בעין יהודית

אפליקצית JEWGLASS

האפליקציה jewglass היא חנימית להורדה. האפליקציה שולחת תזכורות כאשר השקיעה קרובה, זמני תפילות, מיקומי בתי כנסת קרובים (מבוססת מיקום) ואם אתה רעב היא תמצא לך מסעדה כשרה הקרובה אליך או באזור שתרצה.

הסבר קצר וראיון עם המפתח של האפליקציה ב youtube


 JewGlass Advisor Tips

JewGlass Show Prayer Text

JewGlass Kosher Restaurant Listing

אפליקצית RSSייעודית לגוגל גלאס וטכנולוגיה לבישה

קריאת RSS באמצעות WEARABLY

בשנים הקרובות יותר ויותר מכשירים לבישים ייכנסו אל השוק, וצפויים לשנות לגמרי את הדרך בה אנו צורכים תוכן מקוון. אם כיום אנו עושים זאת באמצעות המחשב האישי, הסמארטפון או הטאבלט שלנו, בשנים הקרובות הקוראים יעדיפו להשתמש יותר במכשירים לבישים, כגון משקפיים חכמים או שעון חכם, במקום להוציא את הסמארטפון מהכיס או את הטאבלט והמחשב מהתיק. סרטון בטד אשר מדבר על זה.
WEARABLY - זהו שירות אשר לקח את שמו ככל הנראה משירות הקריאה Feedly, מציע לבצע את המעבר מקריאת RSS אל מכשירים לבישים. השירות למעשה לוקח את האלמנטים החשובים במאמר, כגון הכותרת, התמונות וזמן הפרסום, ומעביר אותם לתצוגת הקלפים המינימלית, בכדי שיוכלו להיקרא על ידי מכשירים לבישים כגון משקפיים חכמים או שעון חכם. לאחר התקנת האפליקציה, המשתמשים יכולים פשוט להירשם להזנות ה-RSS המועדפים עליהם ולצרוך את התכנים דרך מהדורת בוקר ומהדורת ערב, באופן מסודר על ידי האפליקציה.
על הסיפון של Wearably ניתן למצוא חברות כגון נשיונל ג׳יאוראפיק, אטלנטיק מדיה ו-NPR, כך שהחברים מ-Silica Labs יכולים להיות מרוצים מעצם עד עכשיו. השימוש בשירות אינו חינמי, ועולה למשתמשים 11 דולר לחודש בכדי שיוכלו לצרוך את התכנים האהובים עליהם דרך המכשירים הלבישים שלהם. לעיתונים המעוניינים לפרסם את הפיד שלהם דרך האפליקציה, ניתנת האפשרות לעשות זאת תמורת 449 דולר בחודש, ולקבל הפצה של הזנת RSS אל מכשירי Google Glass, Sony Smartwatch 2 ו-Pebble.
בסרטון הבא אפשר לראות דברים חדשים במציאות רבודה (דרך גוגל גלאס) לשנת 2014.