יום רביעי, 26 במרץ 2014

גוגל גלאס- google glass

"הגוגל גלאס" 

 הגדרת ויקיפדיה:" גוגל גלאסאנגלית: Google Glass) הנו פרויקט מחקר ופיתוח של גוגל שממוקד ביצירת אב טיפוס של משקפיים עם מסך תצוגה שיוכלו להציג מציאות רבודה (שילוב של שכבות עצמים וירטואליים לתוך מציאות אמיתית). על אף שמסכי תצוגה המציגים מציאות רבודה אינם רעיון חדש בפני עצמו, הפרויקט משך תשומת לב תקשורתית רבה. זאת בעיקר משום שהפרויקט מפותח על ידי תאגיד ציבורי גדול, וכמו כן בשל כך שאב הטיפוס הנו קטן ממדים באופן משמעותי בהשוואה לכל מסכי התצוגה המציגים מציאות רבודה שהושקו עד היום. המוצר שהוצג בעת החשיפה הראשונית של הפרויקט דומה במראהו לזוג משקפיים רגיל כאשר העדשה הוחלפה במערכת תצוגה עילית, אשר אותה יוכלו המשתמשים בעתיד גם להתקין על גבי משקפיים רגילים."

הבלוג הרשמי של "גוגל גלאס" - https://plus.google.com/+GoogleGlass/posts



מה מחכה לכם בגוגל גלאס?
התמונה מתוך כתבה באתר כלכלסיט


מבט לעולם מ"גוגל גלאס":




הרעיון הבסיסי שעומד מאחורי זה, הוא האפשרות להציג מידע הזמין כיום לרוב המשתמשים בטלפונים חכמים מבלי שיהיה הצורך להפעיל את היישומים באמצעות הידיים, וכמו כן הם יאפשרו לקיים אינטראקציה עם האינטרנט באמצעות פקודות קוליות.
ישנם חילוקי דעות רבים בעניין השימוש, שכן הרעיון שבו מרכיב המשקפיים יכול לבקש פרטים על כל אדם שעובר מולו הינה סוג של פגיעה בפרטיות ולמעשה הכל נהיה גלוי בפני האדם (אפשר לראות זאת כמאין "משקף שיקוף".
אחת התכונות ש"הגוגל גלאס" מאפשר היא הקלטה.  ישנם ארצות כגון רוסיה שאוסרות שימוש בגאג'טים וביישומים של ריגול והקלטה מהמשקפיים נכנסת לקטגוריה זאת ולכן הם אסורות ברוסיה, גוגל בתגובה מסרה שברירת המחדל של ההקלטה היא 10 שניות ולאורך זמן הבטריה לא תחזיק מעבר ל45 דק' ולכן אין שום הבדל בין המשקפיים לבין סמראטפון . בעיה חוקית נוספת היא בנהיגה, שכן יש מדינות שאוסרות על צפייה בצגים בזמן נהיגה (פלאפונים,טבלטים וכו'), ו"גוגל גלאס" נחשב כצג שהרי זה אחד מרעיונותיו כך שאסור להרכיב אותם בזמן נהיגה.


כמו לכל ממשק של גוגל גם למשקפיים יש חנות לאפליקציות להורדה, אך בחנות זאת הפיקוח על האפליקציות שעולות הרבה יותר הדוקה.
אחת הטענות נגד המשקפיים הינם המחיר (1500$) והמראה המגושם שלהם, גוגל בתגובה הסבירה את המורכבות של המשקפיים ולכן המחיר סביר אך בהמשך כמו כל טכנולוגיה חדשה כנראה ירד המחיר. בתגובה למראה של המשקפיים דווח בתקשורת על שיתוף פעולה עם יצרנית מסגרות המשקפיים האיטלקית  Luxottica שעומדת מאחורי המותג RAY BAN ו Oakley. ההסכם עם המותג יאפשר לגוגל גם להכניס המשקפיים לאופנה ולצעירים (על אף המחיר הגבוהה) אך גם במישור השיווקי זה יאפשר לה הפצה גדולה יותר דרך המשווקים המורשים של המותגים ומכירה בחנויות הרשמיות. אך עד ש"גוגל גלאס" יזכו למכירה ושיווק להמון כרגע קניית המשקפיים אפשרית רק דרך חבר/מכר המשתתף בפרוייקט ה-Glass Explorers, תמורת 1,500 דולר ודרך החנות המקוונת של גוגל בלבד.  


אחת האפליקציות המוצלחות יותר למשקפיים היא "NAMETAG" המבוססת על טכנולוגית זיהוי פנים. האפליקציה,  מופעלת על ידי חברת FacialNetwork.com ומטרתה, לפחות על ידי היוצרים היא למצוא עבור המשתמשים שלה את השידוך הפוטנציאלי על ידי סריקת תמונות מאתרים כגון OkCupid.com, Match.com ו-PlentyOfFish.com.
יוצרי האפליקציה אף מגדילים ואומרים, כי האפליקציה מושכת, פרט לפרצופים של סלבס, כ-450 אלף פרצופים ממסדי נתונים של פושעים, עברייני מין ומאגרי מידע פליליים אחרים, כך שבמידה ותיתקלו באחד כזה ברחוב, תדע ישר לברוח (או להסגיר אותו למשטרה).
לאתר החברה .nametag

יום ראשון, 23 במרץ 2014

ModiFace

שלום לכולם!

אני רוצה להתמקד היום במוצר ספציפי המשלב מציאות רבודה. המוצר הוא פרי פיתוחה של חברת modiface. מדובר במראת איפור. המראה המיוחדת היא למעשה מסך עם מצלמה המאפשר למשתמש לראות את פרצופו על המסך. המשתמש יכול לראות את האיפור שהוא רוצה לקנות על גבי המסך והוא יכול לבחון איך האיפור יראה על פניו. המראה מצויידת במספר אופציות וניתן להכהות את האיפור או להבהיר אותו. כמו כן ניתן להשוות בין שני סוגי איפור ולראות שתי תמונות של המשתמש במסך. לאור המגוון העצום של מוצרי איפור קשה מאד להחליט איזה מוצר לקנות. המכשיר הנ"ל מאפשר להכריע בבחירת מוצרי איפור ללא צורך להשתמש בהם ולשים אותם על הפנים.
ניתן לראות בסרטונים הבאים:
https://www.youtube.com/watch?v=KWOJcOGyHLU&noredirect=1
https://www.youtube.com/watch?v=csE9T-P-c4E

המכשיר מהווה דוגמא מצויינת למציאות רבודה שהרי הוא משלב את תמונת האדם בתלת מימד עם תוספת של הטכנולוגיה בצורת איפור אשר לא באמת נמצא על האדם.