יום שני, 12 במאי 2014

ערב טוב!!

היום אדבר על משחקי מחשב בתחום המציאות הרבודה. אחד השימושים המובילים והמרכזיים בטכנולוגיה הוא השימוש במשחקים. אם עתיד המשחקים במציאות רבודה, נדע כנראה רק בעתיד, אולם כבר עכשיו ניתן לזהות לא מעט צעצועים ומשחקים מגניבים בטכנולוגיה.
1. eyepet של סוני. המשחק שמשתמש בקונסולת PS3 ובמצלמה יעודית:

2.משחקי מלחמה ריאליסטיים על גבי מסכי המגע של הטלפון הסלולרי, ניתן להטיס מסוקים ולירות ברובים באמצעות הקשה או שקשוק של המכשיר הנייד. הבעיה היחידה - צריך לקום מהספה.
http://net.nana10.co.il/Article/?ArticleID=793136

3.ישראל(1) -ה"מוסד" הינו משחק מציאות רבודה (Augmented Reality) המעניק לשחקן את האפשרות להיות סוכן חשאי אמיתי בעולם ווירטואלי.
 העיקרון במשחק הוא מציאה והשלמה של משימות הממוקמות על המפה בסביבת החיים האמיתית של השחקן. לאחר קבלת משימה, אפשר לקרוא תיאור קצר של מטרותיה ולראות את המיקום על המפה שם נמצא האובייקט אותו צריך להשיג. עם ההגעה ליעד (הפיזי, ממש בעולם האמיתי) בו נמצא האובייקט אותו מחפשים, נכנסת לפעולה המצלמה של מכשיר ה-Lumia ובאמצעות מציאות רבודה ניתן למצוא במקום את העצם שחיפשנו ולאסוף אותו על ידי הקלקה עליו.
עם ההתקדמות במשחק, זוכים בנקודות ועולים בסולם הדרגות של סוכנות הריגול, וככל שמגיעים לדרגה גבוהה יותר אפשר "לגייס" סוכנים נוספים, לבנות רשת ריגול ולראות "סוכנים" אחרים בסביבתכם. בניגוד לרוב משחקי הסמארטפון שמפעילים במקרה הטוב את שרירי האגודלים, במשחק הזה צריך ממש לצאת החוצה ולהגיע פיזית אל יעדי המשימות. למי שמתעצל לצאת החוצה, יש במשחק עזרים (שאותם צריך להשיג) שמאפשרים למלא משימות גם מבלי לצאת מהבית.
המשחק פותח על ידי צמד המפתחים הישראלים – יוסי גרין ואייל שפיץ מחברת  GreenShpits במסגרת תכנית AppCampus שהינה פרוייקט ייחודי של מיקרוסופט, Nokia ואוניברסיטת אאלטו בפינלנד, המחלקת מענקים בגובה 20 אלף, 50 אלף או 70 אלף יורו לאפליקציות נבחרות הייחודיות ל-Windows Phone. . במסגרת הפרוייקט, לאחר שזיהתה Nokia העולמית את הפוטנציאל הטמון במשחק שמפתחים גרין ושפיץ, היא זימנה אותם לפתח את המשחק בקמפוס התכנית  שבפינלנד תוך ליווי וייעוץ. השניים בילו כחודש באקדמית הפיתוח של חברת Nokia ובאותו חודש אינטנסיבי עמלו על פיתוח האפליקציה המדוברת, בין השאר תוך ליווי של מחלקת הפיתוח של Nokia העולמית.
4. ישראל(2) - שתי חברות סטארט-אפ ישראליות נכנסו לזירת משחקי המציאות הרבודה למכשירי סלולר: סולביט7 (Soulbit7) ומטאל קומפאס (MetalCompass). סולביט7, שהקימו מפתחי האפליקציות דגן שטיפמן ואופיר ליברמן ב-2009, רשמה הישג נאה כשזכתה במקום הראשון בתחרות International Mobile Game Awards, בקטגוריית Real World. המשחקים שלה, AR Invaders (עבור אייפון 4 ואייפוד טאץ' 4) ו-Look Up (עבור אייפון 3GS), הופכים את המשחק משנות ה-80', "פולשי החלל" (Space Invaders), למשחק מציאותי שבו צריך לירות בחלליות.
החברה הישראלית השנייה, מטאל קומפאס, כמעט לא ידועה לשוק הרחב. היזמים מאחוריה הם רומן לוין, אורן שטרק ויונתן מור, שפועלים כרגע בחממת גרנות. המשחק של מטאל קומפאס מזכיר מאוד את המשחק שפיתחה חברת Shadowforce האמריקאית, Gunman, שהופך את האייפון לרובה עם כוונת - ויוצר משחק יריות בין אייפונים.
"משחקי מציאות עם מכשירי סלולר חכמים עושים שימוש ב-GPS ובחיישנים אחרים. אנחנו מפתחים שכבת בסיס שרלוונטית לכל משחק. הפגיעות שמתקבלות במכשירי הקצה של השחקנים עוברות לעיבוד בשרת, שמזין בתורו את המציאות במשחק. כך כל אחד יודע במי הוא פגע וכמה חיים נותרו לו", מסביר מור.
5.משחק כבאים של מציאות רבודה: 
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1z_MlHZKM9M
6. דוגמא למשחק באמצעות מחשב.