יום שלישי, 1 ביולי 2014

עוד על מציאות חדשה בפרסום

דיברנו לאחרונה על תחום הפרסום באמצעות טכנולוגית מציאות רבודה, והצגנו גם את אחת החברות שעוסקות בתחום, חברת infobmedia. שמציעה לחברות לפרסם דרכה.

היום לעומת זאת, נראה מקום בו לא מדובר רק ברעיון ראשוני אלא שימוש שכבר פועל בימים אלו (החל מ - 2011!) בעזרת הטכנולוגיה.

אם עוד לא הייתם בווינה סעו לבקר שם.. חוץ מהנופים, מהשטורדל ומהשניצל, יש להם מה להציע לנו. כשתגיעו לשם סעו להסתובב בעיר בעזרת הרכבת התחתית, ואז תגלו חוויה ייחודית. אתם תגלו תמונות שלכם על הקירות עם עיגולי קומיקס שמביעים את מחשבותיכם, ובנוסף תראו פרסומות ומשחקים שמשלבים את הדמיון יחד עם המציאות.
החברה שמבצעת את הפרויקט נקראת Ziicon והיא עושה שימוש במקרנים ובבקרי קינטקט לצורך הענין.
שימו לב איך זה עובד, וזכרו לא מדובר במשהו עתידני אלא במשהו שכבר פעל:


מי שעוד עשתה שימוש גאוני בפרסום כזה הינה "נשיונאל ג'יאוגרפיק" שהחליטה להנגיש את הטבע (תוך כדי פרסום עצמי)
דווקא בלב המרכז המסחרי, צפו בסרטון המדהים הבא, ושמרו על זהירות בטבע:





קצת על מציאות רבודה בפרסום

התחום של מציאות רבודה בפרסום, הוא מצד אחד אחד התחומים בהם כבר משתמשים בטכנולגיה זו. על פי מכון מחקר ג'וניפר, סך ההכנסות ממכירות שהונעו מאפליקציות מציאות רבודה יחצה את רף 5.2 מליארד דולרים עד שנת 2017! (אני חושב שהנתון מדבר בעד עצמו). מאידך, ברור שהשימוש כאן עדיין בחיתויליו וניתן לעשות עוד הרבה מאד בתחום, כך שנראה שבעוד עשר או עשרים שנה כל עולם הפרסום ישתנה לחלוטין.

חברת  אינפוב מדיה הינה אחת החברות שכבר כיום מציעות לפרסם מוצרים בעזרת שימוש במציאות רבודה על גבי שקיות קפה, סוכר ועוד. שימו לב איך החברה מגדירה את הפרסום שלה:
 (מתוך אתר החברה http://www.infovmedia.com/about/:):

קאודות אינפוב מדיה

אינפוב מדיה נולדה מתעוזה וחדשנות.
תעוזה במחשבה "מחוץ לקופסה" בכדי לייצר שיטת פרסום איכותית, חדשה, נגישה ורעננה.
חדשנות בתחום החיבור המיידי מעולם הפרסום בדפוס לעולם התוכן הדיגיטלי - על ידי אפליקציית מציאות רבודה הפועלת יחד עם מערכת ניהול, ניתור, פילוח ובקרה על יעילות הקמפיין הפרסומי.
קמפיין מתוק
מיזם הפרסום המוביל של אינפוב מדיה הוא קמפיין פרסום על גבי שקיות סוכר בבתי קפה.
המוצר קיים ואף משמש את יצרני הסוכר והקפה לפרסום עצמי, אך מעולם לא נעשתה בפלטפורמה זו שימוש לפרסום ומיתוג מדוייק, איכותי ואינטראקטיבי.
"קמפיין מתוק" כפי שאנו מכנים אותו, הוא קפיין הממקם את המפרסם אל מול עיניו של הלקוח ובאפקטיביות מלאה.
בשילוב אפליקציית מציאות רבודה אנו מחברים את הלקוח מהמדיה המודפסת אל העולם דיגיטלי באופן חווייתי ויוצרים חשיפה מלאה, איכותית ובעל השפעה מקסימלית.
משמעות השם?
הרעיון בבחירת השם היה להדגיש את מה שרצינו לעשות יותר מכל - לשים את הפרסום האיכותי שלנו במקום הנכון ביותר, שם יהיה האפקטיבי ביותר. לתת ללקוח חוויית פרסום חדשה ונגישה ישירות לתחום הראיה הנמצא מולו.
in Field OView. מכאן inFOV.

שימו לב איך זה נראה בפועל:


מציאות רבודה לגיל הרך!


היום נעסוק באחד הפיתוחים הכיפיים ביותר של מציאות רבודה:
שימוש בבובות ילדים לצורך יצירת משחקי מציאות רבודה. אחד המשחקים האהובים על הילדים הינו משחק בבובות, ואני יכול להעיד על בתי, שהיא יכולה להעסיק את עצמה שעות על גבי שעות, באמצעות הבובות ובאמצעות הדמיון העשיר שלה שעוזר לה לשחק איתם ולדמיין מה הם עושות בכל רגע
כעת ניתן לקחת חלק מהדמיון הזה ולהפוך אותו ל'מציאות' - לפחות למציאות מועשרת.

אז נחזור ל"רחוב סומסום" הבלתי נשכח וקבלו את הדור הבא של הרחוב:

""

יצירת סרטי מציאות רבודה

בטח כבר שמתם לב שבדרך כלל טכנולוגית ה"מציאות הרבודה", לא מתקיימת בפני עצמה, אלא מתחברת לטכנולוגיות חדישות נוספות, כך שהחיבור שלהם יוצר את הערך הנוסף.
היום נדון בשילוב של 2 טכנולוגית: המציאות הרבודה, וטכנולוגיה שכבר נמצאת איתנו - צילום בעזרת סמרטפונים. נזכיר לכולם שכיום ברור שכשרואים אירוע ניתן לצלמו  ולתעדו, ואף לצלם סרטונים. אולם צריך לזכור שעד לפני עשור, בשביל לצלם היינו צריכים לקחת איתנו מצלמה, שלא לומר מצלמת וידאו. ובמקביל גם לא ניתן היה להעביר את הצילומים מאחד לשני באינטרנט אלא רק לראות אותם בוידאו.

אז עכשיו שיש אינטרנט, ויש מצלמה בסמרטפון,  ניתן לשלב גם את המציאות הרבודה, כדי לצלם מקומות ועל גביהם להוסיף סרטים. שימו לב לדור הבא של יצירת הסרטים:

התאמת בגדים והלבשה, במציאות רבודה



אחד התחומים המפתיעים בעיני, בהם כבר יש שימוש במציאות הרבודה. הוא דווקא בתחום ההלבשה.
בעבר כדי לקנות בגדים היינו צריכים ללכת לחנות ולעבוד קשה בתא ההלבשה.
לאחר מכן, החלה האופציה של קניית בגדים באינטרנט. כך אפשר לעבור על מבחר עצום של בגדים במחיר זול יחסית, ולמצוא מהכורסה את הבגד המיוחד בעיניך.
אולם, בניגוד למוצרים רבים אחרים כמו טאבלטים ועוד, בבגד ישנו אלמנט בעייתי שהרי יתכן ומדובר בבגד שנראה מצוין, אך בפועל הוא לא הולם דווקא אותי את הצרכן.
וכאן בדיוק נכנסת המציאות הרבודה. הרעיון, של חברת zugara  הינו להשתמש במצלמה שנמצאת גם כך במחשבים רבים על מנת שהיא תצלם את האדם, ואז על גבי תמונתו ניתן יהיה כמו בקולב להחליף בגדים ולראות את התאמתם אליך. החברה אינה חברת בגדים אלא חברה שמציעה את שירותיה לחברות הלבשה רבות (ולצרכניהם), כרגע נראה שהענין מסורבל מעט וצריך עוד לשפרו ומצד הלקוח להתרגל אליו ועם זאת, נראה שבעתיד העסק יתפוס תאוצה. אז תתחילו להתוכנן לקנות בגדים..

אז אם אתם מעונינים, עברו לאתר החברה: http://zugara.com/ ותלמדו על הטכנולוגיות המגניבות שבה.
אם אתם רוצים לראות כיצד עובד רעיון ההלבשה, הנה סרטון שיסביר לכם:


והנה סרטון נוסף, בו כבר יש שיפור מסוים בשימוש בטכנולוגיה הזו: