יום חמישי, 17 באפריל 2014

מכוניות בקדמת הטכנולוגיה

מציאות רבודה היא אחת הטכנולוגיות שמתקבלות ומאומצות בכל תחומי החיים.
גם חברות המכוניות הבינו את היתרון ומשלבים הטכנולוגיה במכוניות ובמוסכים וזאת לאחר שבתעשייה האווירית (צבאית ואזרחית נשעה השימוש כבר הרבה זמן).

דוגמא לשימוש במטוסים בנחיתת לילה בבואינג 737


מכשיר שיוצר מציאות רבודה בשמשת הרכב ע"י הקרנת המידע מחברת גרמין garmin.

חברת האלקטרוניקה הבריטית Pioneer הדגימה ב-CES 2011 את אחת הטכנולוגיות המדוברות ביותר בעולם הרכב טכנולוגיה: Laser Heads-up Display – תצוגה קדמית שקופה מבוססת לייזר.




התוצאה, כפי שהיא נראית כרגע, לא רעה בכלל: בדוכן פיוניר בלאס-וגאס ניתן היה להתרשם לראשונה מדוגמא בגודל מלא של המקרן, שהוצג לראשונה ביפן לפני כשלושה חודשים בגרסא מוקטנת. הפעם הציבה החברה מקרני-ענק, שירו תצוגת תוכנת ניווט ממכשיר אנדרואיד וירטואלי על שמשות שמוקמו מול מסכי ענק עליהם הוקרן סרטון המדמה את שדה הראיה הקדמי של נהג רכב. התצוגה הצבעונית, כפי שמעיד בוידאו כתב Engadget טים סטיוונס, חדה וברורה אך עם זאת לא מסתירה את הכביש מעיני הנהג. החברה הזכירה שוב שבגרסא הסופית אמור המקרן גם להימכר כאביזר למכוניות קיימות וגם להשתלב בדגמים חדשים בעת הייצור, ושלפי התכנון את המידע הגרפי יספקו באופן אלחוטי טלפונים חכמים, כך שניתן יהיה למעשה להשתמש על שמשת המכונית בכל אפליקציה שניתן להפעיל בפקודות קוליות.

BMW

 החלה לשלב במערך המוסכים המורשים שלה מציאות רבודה ובכך עוזרת למוסכניק עצמו למצוא את הבעיה מהר יותר וכך לקצר את זמני התיקון והשירות- כלומר שימור לקוחות מצוינת.


AUDI

גם חברת אודי התחילה להשתמש בטכנולוגיה בשמשות. באתר החברה הם מוכרים את דגם A1 עם תוספת מציאות רבודה בתוספת תשלום. בנוסף אפשר לראות סרטון הדרכה למכונית באמצעות אפליקציה ייעודית.
בנוסף בסניפים רבים החברה מאפשרת באולם תצוגה שלל אפשרויות כולל הרכבת לוחית זיהוי ייעודית. הנה סרטון מסינגפור
(גלובס-רכב)  לנד רובר השיקה את " רכב השטח של העתיד; רכב קונספט עם מערכת מציאות רבודה שמספקת מידע על המשך הדרך על גבי מכסה מנוע שקוף, שליטה באמצעות מחוות ידיים ומשענות יד שהופכות למזוודות. "


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה