יום שישי, 9 במאי 2014

פיתוח של יב"מ יאפשר שיתוף מידע לטכנאים בעזרת מציאות רבודה





שלום לכולם!
היום נעסוק קצת בשילוב בין 2 תחומים מתפתחים: מציאות רבודה ורובטיקה, וזאת ע"י תיאור של פיתוח חדשני של חברת יב"מ. כולנו כנראה מכירים את החברה שהיתה בין המובילות בפיתוח המחשב האישי. כעת החברה מביאה פיתוח מרשים בתחום אחר לחלוטין שמתרחש דווקא בישראל, ושעשוי להשפיע על טכנאים במגוון תחומים.
החברה הראתה לאחרונה אב-טיפוס למערכת חדשה לתחזוקה, תיקון ותפעול באמצעות כלי מובייל, המתוכננת לסייע ליצרנים ולמפעילים במגזרים בעלי ערך מוסף גבוה, דוגמת תעשיות התעופה, הנפט והאנרגיה והספנות. המערכת החדשה מבוססת על טכנולוגיות ייחודיות שפותחו במעבדת המחקר של יבמ בחיפה ובמעבדת התוכנה בהרסלי, בריטניה.
המערכת משלבת כלי מציאות רבודה (augmented reality) ורובוטיקה, על מנת לסייע למהנדסים וטכנאי שירות הפועלים בשטח לאתר את פריטי הציוד, להציג בפניהם מידע קריטי ולספק להם תמיכה ויזואלית של מומחים, היושבים הרחק מהאתר בו פועל הציוד הדורש תחזוקה.
איך זה פועל: ממחה היושב באתר מרוחק יכול לצפות במרחב העבודה בו נמצא הטכנאי ולסייע לו בזמן אמת באמצעות הצגת קישורים לקטעי וידיאו או אודיו. מומחה זה נעזר במצלמה ומקרן זעירים, המותקנים בקצה זרוע רובוטית, בה הוא שולט ממקום מושבו. המומחה יכול להשתמש בזרוע הזאת על מנת להצביע על נקודות בהן צריך איש השירות להתמקד, לשרטט תרשימים ביד חופשית, לתת הוראות הרכבה ולספק תמונות תיב"ם ישירות אל מרחב העבודה של הטכנאי.
חשוב להדגיש כי מערכות דומות כבר היו בעבר והחידוש המהותי ביותר במערכת הוא שילוב המציאות הרבודה, המהווה דרך להנגשת מידע בצורה טבעית וברורה. ולדעת אסף צדוק, מבכירי החברה בישראל האסטרטגיה הזאת תמשיך ותצבור תאוצה בעתיד הקרוב, ככלי להבאת מידע חיוני לאנשים הזקוקים לו, בכל מקום בו הם נמצאים ובכל עת.


בנוסף לאחרונה, הציגו חוקרי יבמ בתערוכת סביט בהנובר, השנה, מערכת לסיוע בקניות באמצעות מציאות רבודה על גבי טלפונים חכמים.
מסתבר שגם ביב"מ סבורים שטכנולוגיה זו הולכת לקבת תנופה משמעותית בתקופה הקרובה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה